Woensdag 29 september Ste Remy de Provence - Pont de Vaux

2 oktober 2021 - Beers, Nederland

Vandaag hebben we St. Remy achter ons gelaten en zijn we beland in Pont de Vaux op camping Aux rives du soleil. Een mooie camping, met een prachtig sanitair gebouw. We hebben een plekje op het passanten gedeelte, hebben wel voor twee nachten geboekt, want ze zeggen dat het hier mooi fietsen is.

Mooi plekje op camping aux river de soleil

Het is een echte passantencamping, de ene na de andere Nederlander komt het terrein op rijden,  laten de caravans aangekoppeld staan, allemaal hier een tussenstop op weg naar huis.

Het weer is nog goed, zonnig, voor in de 20 graden. Tegen 17.00 valt er wat regen, de praat niet waard, maar om 18.00 zitten we binnen en om 19.00 hebben we de kachel aan. Het is in een keer koud! Ik ben blij dat ik vanmiddag de dekbedden weer in de hoes gedaan heb. Het abonnement van Canal Digitaal zit er op, door het hoog water wat ze hier gehad hebben, werkt internet niet, conclusie het wordt een avondje skibbo. Overigens niks mis mee.

Donderdag 30 september

Ons pap appt al vroeg, kei trots dat hij vandaag met Jan en Peet bij Jolanda en Thijs zijn tweede achterkleinkind Nora gaat bewonderen.

Wij stappen na het ochtend ritueel op ons stalen ros en gaan fietsen. Het valt toch een beetje tegen. De dorpjes zijn hier niet zo pittoresk als in het zuiden van Frankrijk.

Mooie omgeving om te fietsen🚲 Hoe blijft het toch allemaal zitten?🚲

Na een kleine 30 kilometer zijn we terug op de camping, eten wat en gaan dan met Pip een wandeling over het terrein maken. Er is bijna niemand, er zijn geen honden, dus ze mag eindelijk een poosje los lopen, een middag geen lijn.

Mooie visstekken op de campingDe camping ligt in een mooi omgeving

Op de camping is  een prachtig sanitair gebouw en nu tijdens de wandeling ontdekken we dat Pip er ook een eigen douche heeft.

Zelfs voor Pip hebben ze een douche🤣

Moet niet gekker worden. Nog even van de laatste zonnestralen genieten en morgen door naar Bannes. Het koelt weer snel af, we halen het kacheltje weer tevoorschijn en ik ontdek dat de wifi het doet. Heeft er hier eentje toch wel erg veel mazzel en PSV en Feijenoord voetballen vanavond.

Vrijdag 1 oktober

Het was een koude nacht en vanmorgen zit het goed dicht met mist. Levert overigens wel mooie plaatjes op.

Vanmorgen mistig toen er vertrokken, zorgt wel voor een mooi plaatje.

Bij het brood halen vraagt de madame of we nog blijven. Nee, we vertrekken vandaag. Dat is maar goed zegt ze, want we verwachten hier het hele weekend veel regen. Ze hebben het over 65 mm per dag. Pff, dat is minder. We tanken hier en op naar Bannes, ligt een kilometer of 6 van Langres. Op het eerste stuk zit wat verkeer, maar het wordt al snel minder. Als ik onderweg op de weerapp kijk, zie ik dat het in Bannes niet veel beter is. Wat doen we ? Doorrijden tot de Belgische Ardennen?? Ja en dan verder kijken. Luxemburg gooien we voor de laatste keer de tank vol en even later rijden we België binnen. Het regent! Volgens de weerapp, blijft het dat ook doen tot donderdag. Dan is het niet meer moeilijk, gas er op en naar huis. Allebei vinden we het goed geweest en gaan we graag weer naar huis. Wat is een camper dan toch heerlijk, gewoon ter plekke beslissen, nergens aan gebonden.

We hebben 5 fijne weken gehad, veel gezien, lekker lui gedaan, mooi weer gehad, kortom: genoten!

1. Richard Driessen:
    3 oktober 2021
    Weer genoten van jullie twee laatste reisverhalen, fijn dat jullie 5 mooie weken hebben gehad. Welkom thuis, we zien elkaar gauw, groetjes en liefs van ons
  2. Lonneke de Weijert:
    3 oktober 2021
    Erg leuk om n inkijk te krijgen in jullie belevenissen. Mooi geschreven, mooie foto's! Belangrijkste van alles....jullie hebben genoten!!
  3. Van den Boom Jan:
    3 oktober 2021
    Weer een leuke vakantie volgens de berichtgeving.
    Het paard kan weer naar de stal, denk ik.