Dinsdag 11 mei Slootdorp-De Westereen- Kuikhorne (96km)

18 mei 2021 - Beers, Nederland

Vandaag rijden we via de afsluitdijkhttps://deafsluitdijk.nl/ naar de jachthaven het Eibernest in Kuikhorne.https://jachthavenkuikhorne.nl/camperplaatsen/

Voor jaren terug zijn we hier een paar keer geweest, een top CP, met perfect sanitair en een mooie uitvalbasis voor fietstochten. Ook voor Ton een perfecte locatie om te vissen, hij zit recht voor de camper met het water De Zwemmer aan zijn voeten. We hebben niet gereserveerd, (dat willen we eigenlijk nooit) maar ze hebben plek, binnen in een poep en een zucht ligt er een hengel in het water.

ideale visstek

‘s Middags fietsen door de polder naar de Coöp in het dorp om wat boodschappen te doen. We hebben nieuwe buren gekregen, ze stonden eerst helemaal vooraan bij het toiletgebouw, maar om een of andere reden zijn ze gaan verstaan. De reden is me niet helemaal duidelijk, wat wel duidelijk is, dat er niks deugd. De beheerster is een bitch, ze mag dit niet, ze mag dat niet, dat mocht vroeger allemaal wel bla bla bla, ze komen hier nooit meer!! Nou, wat mij betreft hadden ze meteen mogen vertrekken, het is geen aanwinst. Ze vallen toch wel onder de categorie “tokkie”.  De beheerster is een kei vriendelijk mens, die helemaal niet moeilijk doet. We begrijpen het probleem niet, maar goed ze vergallen hun eigen vakantie met hun gemopper.

We hebben met Wim Meyer

Wim Meijer

en zijn vrouw, de buren een plek verderop, een leuk contact. Hij is beheerder van drie begraafplaatsen in Delft, ook een visser, hij en Ton hebben elkaar direct gevonden. Wim is ernstig ziek, heeft voor de 4de keer kanker, hij is 61 en voor de 4de keer is het weer een spannende tijd. Hij is er wel positief onder, maar toch, eind deze maand wordt hij weer geopereerd. Er is al een stuk van zijn lever afgehaald, maar de tumor zat te dicht bij een bloedvat, ze konden die tumor toen niet geheel verwijderen en nu is het terug. Pff, heftig! We staan weer met 2 benen op de grond. Pluk de dag! Jammer dat die twee prekers uit Emmen er nu tussen staan. O ja, zij is wel een echte Gelderse, uit Velp bij Arnhem. Of het me boeit!

Woensdag 12 mei Kuikhorne

Na het ochtendritueel stappen we op de fiets en gaan we via een knooppuntenroute naar Dokkum.https://www.dokkum.nl/

Het is (wederom) een mooie route, we fietsen door natuurgebied de Houtwiel naar Dokkum. https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/noard-fryslan

Natuurgebied de HoutwielNatuurgebied De Houtwiel

De fiets stallen we voor de Bonifatiusbrouwerij, helaas is hij tot 14.00 gesloten.

Toch een beetje vreemd, het is markt in Dokkum, dat brengt mensen op de been, zeker in deze coronatijd en dan heb je de winkel dicht???  We hadden graag voor Ralph wat Dokkumse biertjes meegenomen, maar helaas. http://bonifatius754.nl/

De markt stelt niet zoveel voor, we hebben het zo gezien. We zoeken nog een sportviswinkel op, Ton heeft nl zijn voerkorfjes vergeten om te vissen. Hij heeft er een van Wim gekregen, dus hij kon toch wel vooruit. Dan weer de fiets op en terug richting CP.

Afdeling Emmen zit weer met de peuk in de mond te vissen, wat kan ze het toch vertellen.

Ton gaat vissen en ik pak mijn boek: “de zevende zus” en ga lekker zitten lezen.

Als ik na het eten wat in de prullenbak aan de deur wil gooien, glipt Pip de camper uit en ze heeft even geen oren. Ze heeft de vaart er flink in en luistert voor geen meter. Een eind verder loopt een man met een hond, hij stopt gelukkig, daar schiet Pip heen en gelukkig kan Ton ze daar pakken.

Voor straf gaat ze de bench in. Ze begrijpt blijkbaar dat ze iets niet goed heeft gedaan, want ze levert geen commentaar.

Drankje, hapje en alle drie het mandje in.