Zaterdag 8 mei Kruiningen- Zoutelanden (48km)

18 mei 2021 - Beers, Nederland

We breken op en beginnen aan de volgende etappe.

Het weer zit niet mee, het regent en het ziet er naar uit dat dit voorlopig niet stopt.

Wij wel, we hebben een tussenstop bij de Jumbo in Zoutelande en rond 11.30 rijden we bij Clarisse de camping op. https://www.minicamping-waayenburg.nl/nl/Lau wijst ons de plek, Ton zet de camper op de keggen en ik ga met Pip aan de wandel. Geen pretje, want er komt nog steeds water naar beneden.

Gerry maar een appje gestuurd met de vraag of ze de zon mee willen brengen. Die zijn nog thuis, de inspanningen gisteren hebben de nodige vermoeidheid meegebracht, daarom doen ze het rustig aan. Het weer blijft halen en brengen, we blijven op de camping, wel net zo handig als de Kremertjes arriveren en het is nu niet echt weer om te fietsen. Rond de klok van vier zijn ze er, Ton bouwt de voortent mee op en Gerry gaat met mij mee voor een bakkie. Ik heb er natuurlijk ook een naar Gom gebracht, die kon wel wat diesel gebruiken bij het opbouwen van de voortent. Gerry geeft aan dat ze het vanavond met een broodje doen, ze hebben geen extra inkopen, want Zoutelande heeft een mooie Jumbo, dat doen ze hier. Wij eten vanavond spaghettini, met spekjes en tuinbonen in een kaassaus, maar ik weet niet of het genoeg is voor 4, dus ik zeg nog maar even niks.

Als Ton terug is, heb ik het eten klaar, het is genoeg voor 4, een schaaltje vla na, no problem. Dus een panneke weggebracht. Om 20.00 uur bij ze op de koffie, een drankje en een hapje, we hebben een gezellige avond met zijn viertjes. Pip gedraagt zich keurig, na een inspectieronde door de voortent, gaat ze op haar eigen matje liggen en als we rond 23.30 naar ons huisje gaan, ligt ze er nog. Haar nog even uit gelaten en dan allemaal het mandje in.

Zondag 9 mei

We worden wakker van een fikse onweersbui. Allereerst Ton gefeliciteerd met zijn 64ste. In de camper heb ik zijn cadeau verstopt, hij zegt dat hij er niets van meegekregen heeft.(?) Van Pip krijgt hij fles Zeeuwse Tripel, van mij van Lego de Londense dubbeldekker. Weer een mooi klusje voor de komende winter. (Even nog niet aan denken).

dubbeldekker

Gom gaat naar de bakker, Ton mee om vlaai te halen. We snijden twee stukken voor ons en de rest brengen we naar Gerry en Gom, daar komen vanmiddag Ruud en Nienke, met de kinderen. Vanavond drinken we samen een verjaardag borrel.

Marian brengt traditiegetrouw twee eieren op zondag bij de gasten en vandaag omdat het Moederdag is, krijgen alle vrouwen een rode roos. Wat is het toch een lief en hartelijk mens.

een roos van Marian voor moeder

Na de onweersbui is het opgeklaard en schijnt de zon, ook de temperaturen lopen op. Mooi, na de middag op de fiets naar het strand en daar heeft Pip zich weer flink uit kunnen leven. Niet alleen door over het strand te rennen en te rollen maar ook met het spelen met verschillende soortgenoten.

twee bollen wol rollend door het zand

We hebben G en G genodigd voor een verjaardag borrel, echt slim is dat niet. Levi is nu een week bij hun en voor zoveel personen hebben wij geen zitplekken.

We nemen de ingrediënten mee naar hun en brengen de avond weer met zijn allen door. Wel op tijd het mandje in, want wij gaan morgen hebben we een lange etappe voor de boeg.