Maandag 10 mei Zoutelande- Slootdorp (232km)

18 mei 2021 - Beers, Nederland

Na het ochtendritueel nemen we afscheid van de Kremertjes en zetten we koers naar Slootdorp. Een afstand van 248 km. Als we de camping afrijden zien we dat de navigatie op slot staat. Ze doet helemaal niks meer. Godsamme, nu dit weer.

Dan maar verder met het navigatiesysteem op Ton zijn telefoon, echt ideaal is het niet, maar beter dan niets. Als we een drie kwartier onderweg zijn, pak ik de Garmin er nog maar eens bij, een beetje liggen goochelen met de aan en uit knop en tadaa…… hij werkt weer. Via de N57 rijden we Zeeland uit, we komen langs het Veerse Meer, Neeltje Jans,

De Delta werken, Neeltje Jans

Brouwersdam, het Haringvliet, Rotterdam,

Haven Rotterdam

Schiphol, Amsterdam, Noord-Holland binnen. Eindelijk zie ik de Hollandse bollenvelden, ben je 63 en er nog nooit geweest.

Naar de bollen.

Schandalig. Ik kom, tijdens deze rit, wel tot de conclusie dat ik toch blij ben dat ik niet in het Westland woon! Nee, doe mij maar het Oosten van Nederland.

Tegen 14.45 rijden we camperplek De Tulpentuin op.http://munsterflowers.nl/camperplaats-de-tulpentuin/ Die is vol, we kunnen wel nog aan de achterkant staan, daar zijn ook nog plekken. Voor of achter; het is allebei 3x niks. Wat valt het hier tegen, we hebben al op verschillende plekken van CP “ons” gestaan, maar deze hoort er niet tussen! De plekken liggen direct aan de weg, met ernaast een mesthoop van paardenstront. Dat is dus de officiële CP, het is echt niks, wij kunnen door naar achter, daar staan we inderdaad met een weids uitzicht, maar alle bloemen zijn van het land, dus we kijken op een flink veld zand met rechts een stuk grasland ernaast.

camperplaats de Tulpentuin

We staan op gravel met aan de achter ons een giga stuk met zonnepanelen. Echt geen aanrader. We besluiten toch maar te blijven staan, gezien het tijdstip, valt het ook niet mee om nog ergens een plekje te vinden en de volgende bestemming is te ver om daar te rijden. Gom vroeg om een foto van de bollenvelden. Het is maar goed dat ik die onderweg gemaakt heb, hier is niks meer te zien.

Er staat een hele harde wind, dus de fietsen blijven achterop, buiten het wandelen met Pip, ondernemen we niets meer, brengen we de avond voor de tv door en morgenvroeg rap weg naar Kuikhorne in De Westereen.